Istota opakowania

Słodycze lubi każdy. Trudno ich zresztą nie lubić. Czy jednak zastanawialiśmy się kiedyś nad tym, jak wygląda sprawa dotycząca opakowań, w których znajdują się te bardzo mocno cenione przez nas słodkości? Nie sposób stwierdzić, że opakowania nie mają żadnego znaczenia w tej kwestii. Czasem bowiem może być i tak, że wyboru danego wyrobu cukierniczego dokonujemy właśnie na podstawie tego, w jakim opakowaniu jest ono podane do sprzedaży. Choć oczywiście – tak, jak w życiu – w sposób szczególny liczy się wnętrze, a nie zewnętrzność, to jednak całkowite lekceważenie istoty zewnętrzności byłoby nieporozumieniem. Tak samo, jak pakowanie towarów w ujęciu ogólnym ma swoje znaczenie, tak i pakowanie słodyczy ma swoje. Zresztą zapewne dane nam było nie raz dobrze się o tym przekonać, gdy nabywaliśmy różnego rodzaju produkty z branży cukierniczej i miały one barwne opakowanie.

Jeśli chodzi o wygląd opakowania produktu, który nabywamy – czyli w tym przypadku słodyczy – to warto zwrócić również uwagę na logo, które znajduje się na takim właśnie opakowaniu. Przyczynia się ono bowiem w dużym stopniu do tego, by zachęcić (lub – co też się zdarza: zniechęcić) ewentualnego kupującego do tego, aby ten stał się takim właśnie kupującym realnym. Logo jest swoistą wizytówką danego wyrobu.  Słodycze reklamowe z logo także są (albo przynajmniej: mogą być) w pewnym stopniu na początku procesu poznawania ich przez innych ludzi kwestii zewnętrznego wyglądu słodkości. Wiele zależy i od tego, co w tym właśnie konkretnym  przypadku będzie nam takie logo mówiło. Tak samo bowiem, jak są różnego rodzaju loga tak i przecież mogą pojawić się różnego typu reakcje wywołane u nas przez wygląd wspomnianego symbolu.

Reasumując: choć opakowanie produktów z branży słodkości (zresztą nie tylko z tej branży) potrafi bardzo mocne wpłynąć na naszą ewentualną decyzję o tym, czy dany produkt w ogóle kupować, czy też nie. Dlatego warto mieć na uwadze ten prosty fakt zarówno przy byciu klientem, jak i projektantem opakowań.

Dodaj komentarz